Mint bizonyára sokunknak feltűnt, megannyi sportesemény főszponzora egy sörmárka. Következő összeállításunkban bemutatunk pár érdekességet, valamint olyan területeit a sportnak, ahol a sör szponzorként jelenik meg.
Hogy ne mennyünk messze, gondoljunk csak hazánk foci bajnokságára, a Soproni Ligára. De az elmúlt pár évben sem volt másként. A Borsodi is névadó szponzora volt a ligának két ízben is, 2000-től 2003-ig, valamint 2005-től 2007-ig. A köztes két évben pedig Arany Ászok Liga néven futott a bajnokság. A jelenlegi szponzor, a Soproni, 2007-óta támogatja az élvonalat.
Tény, hogy a legtöbb sörmárka elsősorban futballeseményeket szponzorál, legalábbis Európában, nem is kell mást említeni, mint a Bajnokok Ligáját. A BL egyik főszponzora már évek óta a Heineken. Szintén gyakori, hogy egy-egy ismertebb csapatot választanak ki a sör gyártók. Talán ami hírtelen az eszünkbe jut, az a Carlsberg és a Liverpool együttműködése.
Magam sem gondoltam volna, hogy mennyi európai élvonalbeli bajnokság viseli valamely sör nevét. A példák: a belga Jupiler liga, a portugál Sagres liga, valamint ugyanitt a Carlsberg kupa, a cseh Gambrinus liga, a szlovák Corgon liga.
A világon azonban vannak olyan mega sörgyártók, amik számtalan sportágat, eseményt támogatnak egyszerre. Talán a világ legnagyobb sör-szponzora, a Bud Light.
A teljesség igénye nélkül: MLB (amerikai baseball bajnokság) főszponzora 1996 óta, de baseball csapatokat már 1982 óta támogat. 1998 óta az NBA egyik főszponzora, valamint 28 csapatot támogat. A Team Seebold támogatója, ami egy 14-szeres világbajnok csapat verseny csónakozásban.Az NFL hivatalos söre is a Bud Light volt 1984-2002 között. 1988 óta az NHL hivatalos söre is egyben. Emelett még olyan sportágakban van jelen és olyan válogatottakat is támogat, mint a lacrosse, a vizilabda csapat, valamint szörf és röplabda.
Maradjunk abban, hogy nem véletlen, hogy megannyi sörgyártó főképp a futball eseményeket választja főszponzorául, hiszen mint tudjuk a sör és a foci nem tud létezni egymás nélkül, mondjuk inkább a szurkolók nem..Itt jön képbe a sok most futó sörreklám, ami a focival népszerűsíti magát. Íme, az egyik Arany Ászok féle reklám:
A sör és a sport elég gyümölcsöző kapcsolat ahhoz, hogy még nagyon sokáig létezzen az együttműködés.
Úgyhogy még pár évig biztosan nekünk marad a Soproni liga…
Szerintetek ennyire megéri a gyártóknak a focit támogatni?
Persze,hiszen a legtöbb sörfogyasztó egyúttal foci(és hoki és nfl és nba,stb.)rajongó is és az csak növeli a fogyasztást ha a TV-reklámokból,a pálya összes szabad felületéről és amúgy is mindenhonnan a sör folyik(bárcsak a csapból is...).
Ez egy jól működő fúzió és kész.
És különbenis a sörreklámok a legjobbak.