Ugyan már elkanyarodtunk a Miller- Amstel Pulse vonaltól, de most egy kicsit visszatérünk ehhez az irányhoz, mégpedig női sörök formájában.
Nézzük mit isznak a hölgyek…
A történet kezdete 2003-ra nyúlik vissza, ekkor került a polcokra a Beck’s Gold, hogy aztán stílust is teremtsen és megjelenjen a „Gold Bier” termékkategória, vízesebb, lágyabb ízzel, kisebb alkoholtartalommal és trendi dizájnnal. Na meg ami a nőknek szánt termékeknél elmaradhatatlan: egészséggel.
Kitűnő példa erre a német Kalsberg cég Karla nevű terméke „Functional beer for women” szlogennel.3 típus létezik ebből, az első a Klara Balance, ami annyira egészséges, hogy például citromfüvet tartalmaz, ami köztudottan nyugtató hatású.
A másik a Well-Be, ami jó hatással van a koleszterinszintre, sőt terhes nőknek különösen ajánlott a folsav tartalma miatt.
A legújabb pedig az Acti-Fit, az immunrendszer erősítő, köszönhetően a számos vitaminnak és a zöld tea tartalomnak.
Az üvegek baromi jól néznek ki, a marketing kiváló, wellness sör, ez a nem semmi. Egyébként ezek majdnem alkoholmentesek (1%) és gyógyszertárakban árusítják.
Észrevette a piaci lehetőséget a Carlsberg is, pontosabban annak lengyel leányvállalata és gyorsan piacra dobta 0,1% alkoholtartalmú sörét, a Karmi-t. Ami ebben érdekes, az az ízesítés. Milyen lehet kávés sört inni? És Piña Coladásat? A guajava és menta ízvilágról ne is beszéljünk.
Viszont bejött, olyannyira, hogy Lengyelországban 2006-ban az év legjobb termékének választották élelmiszer kategóriában.
A világ egyik leghíresebb söre, kukorica-alapú és kizárólag Mexikóban gyártják. Nők és férfiak egyaránt szeretik. Státuszszimbólum. Mi az?
Igen, ez a Coronita. Az az ital, amely több, mint 150 országban jelen van, és az USA legkeresetebb importsöre.
Sokban hasonlít a már említett Millerre és Amstel Pulse-ra, ugyanolyan lágy, mérsékelten keserű íze van, ugyanúgy itatja magát, de akkor mitől menőbb?
Egyrészt attól, hogy jóval régebb óta van a piacon (1925), tehát volt idő a hódításra, másrészt az életérzéstől. Lime-mal vagy citrommal szolgálják fel, még egy különlegesség, ami megkülönbözteti a többitől, és ahogy az ősi marketing mondás szól, eladni annyi, mint megkülönböztetni.
Tökéletesen harmonizál a tequilával, ha ezt a kombinációt alkalmazzuk, gyorsan és könnyen be lehet rúgni, ezért mára a bulik elengedhetetlen kellékévé vált.
Persze csak azok számára, akik meg tudják fizetni, egy klubban simán elkérnek érte 800-1000 forintot is.
Tehát a nők söröznek (olyannyira, hogy például Angliában közel 40% fogyasztja), csak nem Kőbányaira kell őket meghívni.
A női sörök érdekesek, színesek, szépek, sőt némelyik még egészséges is.
Kóstoljátok, igyátok!