Minden, ami sör

Hirdetés

Szerzők

Hirdetés

KÖVESS MINKET!

Facebookon:

Instagramon:

follow-us-on-instagram-png-03047.png

Írj nekünk!

sorkedvelo|kukac|gmail.com

Scanneld be és írj nekünk Facebookon!

messenger_code_244654552056.png

Friss topikok

Amikről írunk

& (1) 2009 (1) 2011 (1) a (2) afrika (1) ale (8) alkoholizmus (1) amerikai foci (1) amstel (1) andorra sör (1) antarktisz (1) armageddon (1) ászok (1) atompingvin (1) az (1) a legszebb sörök (1) a világ legerősebb söre (1) baksör (1) banánsör (3) becks (2) beck capcam (1) beer (118) beerpong (1) belga (2) bibere (1) bier (1) bilk (1) bio (1) bizarr (2) bor (1) braumanufaktur (1) brewdog (3) brewmeister (1) bud (2) budweiser (2) bud light (3) burger (1) bush (1) búza (2) búzasör (1) capcam (1) carlsberg (1) carolina (1) celebrator (1) cerveza (1) chelada (1) chili (3) chilisör (1) chili beer (1) chocalate (1) ciroksör (1) citromfutár (1) citromos (1) citrus (1) civetmacska (1) claus (1) coffee (1) cola (1) család (1) cseh (1) csipős (1) csípős paprika (1) csoki (4) dark (2) denver (1) design (2) desszertsör (1) diesel (1) dog (2) dreher (2) duff (1) duffbeer (1) duplabaksör (1) egészség (4) egészséges sör (1) egynap (1) egzotikus (1) ellen (1) end (1) epint (1) érdekes (6) érdekesség (18) érdeksség (1) erős (3) eső (1) eső sör (1) evolúció (1) extrém (8) facebook (1) fehér sör (1) felhívás (2) felsőerjesztésű sör (1) fish (1) flying (3) foci (1) foci eb (1) foci eb 2016 (1) foglalkoztatottság (1) forró.sör (1) foster (1) fucking (1) gandhibot (1) generátor (1) gluténmentes (1) gluténmentes sör (1) gösser (1) grenada sör (1) guillotine (1) guinness (3) gyümölcs.sör (1) gyümölcssör (4) habanero (1) habanero sör (1) hal (1) hanginfrank (1) happyending (1) harcászati (1) házi sörfőzés (1) heineken (4) hell (1) hellókarácsony (2) hirdetés (1) hírek (1) híres emberek a sörröl (1) history (1) holdpor (1) holdsör (1) hülyeség (1) húsvét (1) húsvéti sör (1) idióta sörtörvény (1) ima a sörhöz (1) imperial (1) iphone (1) ipint (1) istenek (1) jalapeno (1) jalapeno sör (1) jamaica (1) jegéből (1) jelentés (1) jézus (1) kakaó (1) karácsonyi sör (1) karib (1) katolikus (1) kávé (2) Kebari árpa (1) keress minket! (1) kézműves sör (1) kézműves sör névgenerátor (1) kiegészítő (2) king (1) klasszikusok (1) kocsma (2) koktél (1) költészet napja (1) komló (1) könnyed (1) koponya (1) köszi (1) krait (1) különdíj (1) különleges (3) különleges sör (3) kupakkamera (1) kutya (1) kutyasör (1) kütyü (2) kwispelbier (1) la (1) ladragonne (1) lager (2) lammsbrau (1) leffe (1) legdrágább (4) legelső (2) legerősebb (5) legjobb (3) legkisebb (1) legnagyobb (1) legszebb (2) lengyel (1) liechtenstein sör (1) liga (1) light (1) logo (1) lord (1) luxemburg sör (1) magyar (3) magyarország (2) magyar kézműves sör (1) mamma (1) másnaposság (1) mcdonalds (1) médiaajánlat (1) mexikó (1) mia (1) mikulás (2) miller (3) msp (1) múlt (1) münchen (1) mutli tap (1) na (1) nepbetegseg (1) név (2) nfl (1) (3) no.1 (1) női sör (1) nők (1) nova prompt (1) nyár (1) oatmaha (1) obama (1) of (1) okos söröskorsó (1) oktoberfest (2) osztriga (1) pale (2) paradicsom (1) pezsgő (1) pilsner (2) piros (1) pivo (136) pivoblog (33) pivoblog médiaajánlat (1) pizza (2) pokol (1) porter (2) prestige (1) pulse (1) reklám (9) reklámfail (1) reklámja (1) rekord (3) reloaded (1) repülő (1) rózsaszín (1) samichlaus (1) santa (1) san marino sör (1) sátán (1) satan red (1) shock top (1) simpson (1) snake venom (1) soproni (1) sör (139) sör.reklám (1) sörajánló (8) sörblog (16) sördal (1) söre (4) sörei (2) sörfogyasztás (2) sörfőzés (1) sörfürdő (1) sörfutár (1) sörgyáralapítók (1) sorkedvelo (1) sörkönyvtár (1) sörkóstolás (2) sörkutatás (1) sörlekvár (1) sörmárka (1) sörmítosz (1) sörnév (2) sörnyitó (1) söröskorsó (1) söröskupak (1) sörösüveg (2) sörös közmondások (1) sörpárt (1) sörpiac (1) sörreklám (2) sörreklámja (1) sörreklámok (1) sörrekord (1) sörtermelés (1) sörtörténelem (1) sörtörvény (1) sörturizmus (1) sör a világ legkisebb országaiból (1) sör a zenében (1) sör reklám (2) sör tanulmány (1) sör vagy tej (1) space beer (1) st.kitts&nevis sör (1) star (1) stout (7) superbowl (3) sütisör (1) szaké (1) szavazás (3) szilveszter (1) szín (2) szokások (1) szőlősör (1) szponzor (1) taxi (1) taxi sör (1) tejes sör (2) téli (1) tények (1) tévhitek (1) the (1) thekronik (1) tomato (1) történelem (1) törvény (1) trappista (1) trendi (2) trónok harca (1) trooper (1) tv (1) uber (1) üdítő (1) ufo (1) új dizájn (1) új zéland (1) undorító (1) ünnep (2) űrhajózás (1) űrhajózás napja (1) űrsör (1) valar morghulis (1) valentin nap (2) vastrón (1) vatikán sör (1) védőszentek (1) vicces (2) világ (14) világos (1) világ legjobb sörei (1) vintage (3) vs. (1) wars (1) weihnachtsbier (1) weizenbier (1) wellnes (1) williamswarn (1)

02.21

Sink The Bismarck! - 41 fokos az új rekorder

Címkék: sör világ beer legerősebb pivo

Megdőlt a világ legerősebb sörének rekordja, visszavette rekordját a skót BrewDog.

 
A tavalyi év szenzációjának számított, hogy a freserburgh-i italgyár piacra dobta a 32 fokos Harcászati Atompingvint, hatalmas rekordot beállítva a világ legerősebb söre versenyben.
 
legerősebb sör schorschblockPersze ezzel kezdődött csak igazán a rivalizálás, jött a német Schorschbrau gyár válasza a 40 fokos Schorschbock. Ez egyébként egy abszolút exkluzív sör, sokkal inkább ajándék jellegű, mint rendszeres fogyasztásra készített. 0.33 literes, kerámia palackokban kapható, összesen 500 db-ot gyártottak le és mindegyiket személyesen a sörfőzőmester számozza meg és írja alá.
 
A németek rekordja azonban csak pár hétig tudta tartani magát, a BrewDog nem tűrte, hogy csak második maradjon, így folyamatosan dolgozott egy még erősebb sör kifejlesztésén, ennek eredménye a napokban bemutatott Sink The Bismarck!.
 
 
 
Az ital 41 fokos, tehát csak egyel több, mint a Schorschbock de éppen elég ahhoz, hogy mindenki újra az őrült BrewDog gyárról beszéljen. Magáról az italról egyelőre nem sokat lehet tudni, ezt is 330 ml-es palackokban lehet kapni és csak a gyár honlapjáról rendelhető 12400 forintnak megfelelő angol valutáért. Azért 41 fok az már nem az a gyenge ital, erősebb a vodkánál és a whiskeynél, furcsa lehet inni mondjuk egy kupica sört.
 
 
 
 
A skót gyár tehát visszavette elsőségét, kiváncsiak vagyunk, hogy hány hétig fog ez tartani és meddig tudnak elmenni a versengésben, mikor lesz egy sör a világ legerősebb itala.
 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pivo.blog.hu/api/trackback/id/tr421778045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

misc · http://misc.blog.hu 2010.02.21. 15:07:57

a világ legerősebb itala mondjuk a 100%-os orvosi alkohol, azt nehéz lesz felülmúlni :)

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2010.02.21. 15:17:08

@SCUMM: Főleg, hogy az is "csak" 99,6%-os, mert színtiszta alkoholt nem lehet előállítani :)

CsG 2010.02.21. 15:20:13

@Tomi from Space: Mert persze elő lehet állítani, csak nem a "hagyományos" módszerekkel, mikor vizet használnak oldószerként. ;) Csak úgy kicsit drágább...

steflac 2010.02.21. 15:20:32

Erre mondják, hogy naponta 1 üveg sör még nem alkoholizmus?
Ha felbontod, pár nap múlva megsavanyodik ez is, vagy eláll mint egy tömény?
Vagy ez egyszerűen csak sörízű fény lenne?

nézz · http://www.ejatekok.com/ 2010.02.21. 15:26:10

Azt hittem tizenvalahánynál erősebb nincs is.

Dr. Schwanzkopf Rudolf 2010.02.21. 15:32:02

Ezentúl más jelentést kap a "betérünk egy sörre" kifejezés.

Zsalugater 2010.02.21. 15:49:48

@Tomi from Space: persze, 100 meg 99,6... és én buktam meg kémiából. A tiszta szesz 96 fokos

halfevil333 2010.02.21. 15:50:23

Arra azért kíváncsi lennék, hogy mennyi ebből a saját erjedésű és mennyi a hozzáadott alkohol.
A célját végül elérte, beszélünk róla, de sajna nem vagyunk potenciális fogyasztói a terméknek... :)

adamantium 2010.02.21. 15:50:59

tomi from space, elő lehet állítani 100% os alkoholt csak nem desztilálással mert úgy szerintem már a 99,6%-ost se lehet. elenben ha mondjuk 98% os alkoholba egy kis tiszta nátriumot raksz az azonnal elvonja belőle az összes vizet, utána csak szét kell választani az alkoholt meg a marószódát :). de van rá gondolom egyszerűbb módszer is.
ihi, szerintem 41% alkoholtartalom mellett már nem erősködnek a baktériumok így valószínűleg nem romlik nagyon gyorsan az íze legfeljebb másnapra a fele elpárolog :)

Mugli 2010.02.21. 15:57:33

@adamantium: A nátrium az alkohollal is reagál, nátrium-etanolát keletkezik.
+ha tiszta alkoholt csinál az ember, a levegő páratartalmával képez majd azeotrópos elegyet, szóval kár lovagolni a témán.

Node, amiért hozzá akartam szólni az fontosabb, meg közérdekűbb probléma: alkoholfok nem egyenlő az alkohol százalékkal. Alkoholfok = 2 * Alkoholtérfogat%

lolperec 2010.02.21. 16:00:56

innék egy korsóval.. ^^

adamantium 2010.02.21. 16:17:18

mugli, tudod mikor állították először elő a 100% os alkoholt? 1796 ban Lowitz, aktív szénen átszűrvea desztillált alkoholt. az etilén erős sav által katalizált hidrolízisével állítják elő az ipari alkoholt, a töménység csak pénz kérdése. egyébként az azeotrop elegy nagyon függ a nyomás és hőmérsékletviszonyoktól (normálisan 99% alkohol+4% víz) de negatív hőmérsékleteken nem alakul ki egyáltalán. natrium etanoát ra (acetátra) gondoltál? mert azt ecetsavból és natrium karbonátból gyártjuk , amit leírtál az a NaOH val való rectiójával alakul ki, ugyanis a tömény alkohol a NaOH ból és a glauber sóból képes kristályvizet elvonni H2 fejlődése közben. Hogy ez az a minimális víz meg Na-ból keletkezó szóda esetén is létrejön? valószínű de mindenképpen erősebb alkoholt kapunk mint a kiindulási

pörgekalap 2010.02.21. 16:18:26

én momdtam Lajos bácsinak, hogy nem szeretem a sört.....

tom sailor 2010.02.21. 16:27:00

@nézz: Jól tudtad. Ez vagy nem sör, vagy nem alkoholfok.

tom sailor 2010.02.21. 16:30:32

@adamantium: Ne haragudj, ez tömény hülyeség.

"normálisan 99% alkohol+4% víz)"
azaz összesen 103% :DD

"natrium etanoát ra (acetátra)"
Az nem ugyanaz. Létezik etanolát és semmi köze az acetáthoz.

"a tömény alkohol a NaOH ból és a glauber sóból képes kristályvizet elvonni H2 fejlődése közben."
Gondolkozz egy kicsit. Olvasgass. Járj kémiaórára.

changebug (törölt) 2010.02.21. 16:33:22

itt nem arról van szó, hogy feltalálták a söraromát és a tiszta szeszt hígítják? :)

bedobok 1-2 sört azt beesem az asztal alá :)

bumburnyák 2010.02.21. 16:33:54

@adamantium: A nátriumozás után is desztillálni kell. Egyébként nagyüzemben benzollal együtt desztillálják. A benzol ui szintén azeotróposan elviszi a vizet.

tom sailor 2010.02.21. 16:35:27

"A söröket az erjedés megindulása előtti, vagyis a sörlé cukorfokával jellemzik. Ez a Balling-fok. Az alkoholtartalom az erjedés fokától függően változik. A világos sörök alkoholtartalma kb. egyharmada, a barna söröké egynegyede az eredeti sörlé Balling-fokának (például egy 14 fokos sör kb. 4 százalék alkoholt tartalmaz)"

lalikirály 2010.02.21. 16:35:51

@adamantium:
Úgyvan, vitatkozzatok még, h most akkor van-e 100%-os alkohol és ha van, akkor hogy állítják elő. Ki nem szarja le, de most komolyan??? Menjetek inkább valami ,,Fingom sincs a kémiáról, de szeretek okoskodni" blogra!

A lényeg az, hogy ez a sör brutálisan jó, lehet h majd egy ilyet kérek karácsonyra :))

tom sailor 2010.02.21. 16:42:54

@lalikirály: A lényeg az, hogy ez a sör brutálisan jó

Ezt miből gondolod? Erős=jó? Biztos vagy benne?

tom sailor 2010.02.21. 16:44:30

@bumburnyák: A söröknél a "fok" Balling fokot jelent. Jelentését lásd fentebb. Az alkoholfok egészen más.

tom sailor 2010.02.21. 16:54:08

Ha már a kedves posztoló sörrel akar foglalkozni, legalább az alapokkal legyen tisztában:

www.hazipatika.com/articles/week/A_sorhab_titkai?id=155

Thresher 2010.02.21. 16:54:17

Na jó, akkor öntsönk tiszta vizet a pohárba: Hány %-os ez a sör? Most az szám érdekelne, ami a sörösüvegkre is rá van írva...

Szóval fél liter ilyenben mennyi gramm alkohol van?

lalikirály 2010.02.21. 16:55:13

@tom sailor:
Igen, biztos vagyok benne,mert mire megiszom az egészet, beállok tőle, mint a gerely.

lalikirály 2010.02.21. 16:57:17

Én azt hittem, hogy ez a blog az alkoholistáknak van, ehelyett kémikusok és sörfőzőmesterek gyepálják itt egymást.

Janovszki Zsolt 2010.02.21. 16:57:42

édes istenem, erősebb, mint a vodka... Muhaha,
Tom Sailornál a két pont :)
Zs

Thresher 2010.02.21. 17:01:57

@Janovszki Zsolt: Én is néztem nagyot, akkor elvileg a kefír is lehetne vodka szintű...

tom sailor 2010.02.21. 17:01:58

@lalikirály: Gyenge legény lehetsz, ha egy ilyentől fejreállsz, de ha jó= jől berúgsz, akkor ajánlom a kannásbort.

Kb. annyi alkohol van benne, mint egy könnyű borban. ~10%

bumburnyák 2010.02.21. 17:04:08

@tom sailor: Ezt gyanítottam, de én az alkoholfokról írtam, mert az mindenkinek gondot okozott. Amire reflektáltam ott sem írtad ki még melyikről beszélsz. Te meg később írtál a Ballingról, amikor az enyém már elment (viszont később jelent meg).
Viszont a Balling sem = 2*alkoholszázalék. Ezt itt ellenőrizheted is:memminger.hu/buzasor.html. Nyilván máshol is, de itt egyszerűbb. Nem reklám, mert sajnos a búzasörre allergiás vagyok.

Sajna az írást elkövető nem vette a fáradtságot, hogy meg is nézze, mit jelent a 41 fok. De ez már csak (újság)írói probléma.

lalikirály 2010.02.21. 17:05:10

@tom sailor:
Tudod ennek az az előnye, h relatíve olcsón berúgok, mivel nem kell nekem sok pia ahhoz, h jól érezzem magam. Szemben a magadfajta ,,kemény legényekkel"...

bumburnyák 2010.02.21. 17:06:23

@lalikirály: "Én azt hittem, hogy ez a blog az alkoholistáknak van, ehelyett ..." Az alkoholisták ritkán bloggolnak, mert nem tudják eldönteni, meilyik billentyűzettel írjanak :)

Félre Beszélő 2010.02.21. 17:12:15

Na, csak hogy mindenki megnyugodjon: ha az alkoholt paraffinos izoglutaménhabra fecskendezem és közben izometán-polibután hidroxidot (H2N8OHNa3CSn) elegyítek Orbán Viktor szájüregének szublimált párlatával és Gyurcsány Ferenc kocsonyaevés utáni fingjának extraktumával, akkor így rögtön 100%-os alkoholt kapok, feltéve, ha közben megiszok 3x fél deci jó kis kisüsti páleszt lassan, kortyolgatva az otthoni kanapémon.

Na. Mindenki elégedett lehet. Egyébként a módszert levédettem, kár utánozni, különben mindenkit beperelek.

bumburnyák 2010.02.21. 17:15:13

@Thresher:"Na jó, akkor öntsönk tiszta vizet a pohárba: Hány %-os ez a sör?"
Úgy néz ki, hogy sok összefüggés nincs a (Balling) fok és a szesztartalom között. A barna söröké magasabb, a világosaké kevesebb. Egyébként, találtam 1 útmutatót:

Balling-(Plató-)fok alatt a sörlé 20 °C-on mért szárazanyagtartalmát kell érteni, tömegszázalékban kifejezve.

Adatokat is lehet találni itt: www.adoforum.hu/szakmai_forum/tema/1012

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.02.21. 17:15:34

Mi ebben a jo?
A sorben pont az, hogy a nyari melegben kellemes udito.
Ehhez kepest ebbol a sorszeru italbol csak egy felest erdemes bedobni.

Félre Beszélő 2010.02.21. 17:16:13

Egyébként a korábban leírt kísérletet érdemes óvatosan csinálni, mert a múltkor is, amikor hólapátolás után megmutattam az eredményt a Pista barátomnak, akkor olyan töményt szeszt (130%-ost) sikerült csinálnom, hogy reggel arra ébredtünk mind a ketten a garázsban, hogy a feleségeink verik a garázsajtót.

Szerencsére semmi kompromittálót nem találtak az asszonyok, a szesz reggelre mind elpárolgott.

Szóval, csak ésszel!

lalikirály 2010.02.21. 17:16:26

@Félre Beszélő:
Ajj már megint félrebeszélsz...
:)))))))

lalikirály 2010.02.21. 17:17:28

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX:
És tényleg, mennyire igaza van a srácnak!!!
:))

tom sailor 2010.02.21. 17:19:57

@bumburnyák: Olvasd el alaposabban, amit írtam. A balling fok az erjesztés előtti sörlé sűrűsége egy önkényesen választott egységben kifejezve.

bumburnyák 2010.02.21. 17:20:14

@tom sailor: ha már általad megszólíttatam, azért kekeckednék 1 kicsit. Írtad vala "A söröket az erjedés megindulása előtti, vagyis a sörlé cukorfokával jellemzik. Ez a Balling-fok."
Ez nem a Balling fok, ez a cukorfok. Rossz helyről idéztél.

lalikirály 2010.02.21. 17:21:11

@tom sailor:
Ne már, tényleg, hagyjátok már abba légyszíves!
:))

bumburnyák 2010.02.21. 17:22:00

@tom sailor: "A balling fok az erjesztés előtti sörlé sűrűsége egy önkényesen választott egységben kifejezve. "
Nem. A Ballingfok szárazanyag tartalom, és tömegszázalékban.
Önkényes egység? Ez jó fogalom, de itt nem értelmezhető.

tom sailor 2010.02.21. 17:22:12

@lalikirály: Nem szégyen az, ha az ember ért is ahhoz, amiről írkál.

bumburnyák 2010.02.21. 17:24:05

@lalikirály: Annyiban azért nem mindegy, mert 41 % szárazanyagtartalom az tényleg nagyon sűrű (mármint sörnek). Aki korábban a kefírt említé, nem nagyon lőhetett mellé.

tom sailor 2010.02.21. 17:25:29

@bumburnyák: Önkényes egység, mert nem bepárlással, hanem areométerrel mérik. Az pedig cukoroldat százalékra van skálázva. A sörlé viszont nem csak cukrot tartalmaz.

bumburnyák 2010.02.21. 17:26:52

@tom sailor: ""A söröket az erjedés megindulása előtti,..."
Az adót meg az erjesztés utáni B-fok alapján fizetik :(

tom sailor 2010.02.21. 17:31:23

@bumburnyák: Foglaljuk össze:
A 41 fokos sör közel sem 41 % alkoholtartalmú, a poszt nagyfokú tájékozatlanságot árul el.

bumburnyák 2010.02.21. 17:32:05

@tom sailor: Mint ahogy a B-fok sem cukorfok. Mint már említettem, per definitionem: a B-fok a szárazanyag tartalom tömegszázalékban. Azt, hogy mivel mérik, még nem jelenti azt, hogy önkényes az egység.

Nem mellékesen a fokoló sűrűséget mér, az már 1 más kérdés, hogy ezt hogy (milyen egységben) adják meg.

A serfőzők mérika B-fokot az erjedés előtt, mert azt nekik kell tudni, azután meg utána, mert azt meg a fináncoknak kell tudniuk.

bumburnyák 2010.02.21. 17:33:13

@tom sailor: "A 41 fokos sör közel sem 41 % alkoholtartalmú, a poszt nagyfokú tájékozatlanságot árul el. "
Ebben tökéletesen egyetértünk, és legalább elvitatkozgattunk.

tom sailor 2010.02.21. 17:38:05

@bumburnyák: Én a gyártás technológiáját tanultam, nem az adózásét. :)

lalikirály 2010.02.21. 17:38:40

@tom sailor:
Nem, dehogyis!
Akkor valaki nekem összefoglalná, h ha vennék egy ilyet 12.400 ft-ért, akkor
1. mennyi az alkoholtartalma (mihez hasonlít leginkább)?
2. milyen a sűrűsége (mihez hasonlít leginkább9?

Köszi

kalapácstollú 2010.02.21. 17:45:03

@Tomi from Space: Desztillációval max. 96%-osat, de kémiai úton lehet 100%-osat.

Merzolhy 2010.02.21. 17:49:36

Ha vettétek volna a fáradtságot és megnéztétek volna a gyár honlapját (www.brewdog.com/product.php?id=47&image_to_use=Image3), láttátok volna, hogy 41% ABV (Alcohol by volume), azaz 41 tértogatszázalék alkoholt tartalmaz, ami kizárt, hogy természetes erjedéssel jött létre.

J. McClane 2010.02.21. 17:50:32

Ez Balling fok lesz, tehát a "sör" olyan mint a kocsonya. Tehát ez a sör olyan 10-15% alkoholt tartalmazhat...

kalapácstollú 2010.02.21. 17:52:15

Bocs, de ez a 32 és 42 % biztos, hogy alkoholszázalékra vonatkozik? Nem Baling (Baumé) fok? Ami ugye, nem alkohol-tartalom, hanem a sörlés erjesztés előtti cukortartalma.

kalapácstollú 2010.02.21. 17:55:59

Hja, másoknak is feltünt, most látom.
Általában igaz, hogy az emberek többsége a sörök cimkéjén feltüntetett fokértéket alkoholszázaléknak véli.

Zsola777 2010.02.21. 18:14:25

Ha tovább melegíted, még 42 fokos is lehet!

The Welsh 2010.02.21. 18:17:38

De elképzelhető: erre jó élesztővel és fagyasztó-desztillálással el lehet érni. Sörize biztos nincs, de attól még sör.

The Welsh 2010.02.21. 18:18:32

McLane,

ez ABV, nem szárazanyagtartalom.

öreg néne bőrzekéje 2010.02.21. 18:24:22

@The Welsh: Inkább likőr. Desztillálással meg biztosan nem készül, mert akkor elsőnek az alkohol távozik.

gitáros 2010.02.21. 18:25:42

Az eredeti cikkekből kiderül, hogy ez a 41 bizony alkoholszázalék. Ami egy vodkánál mondjuk 40 (és a sörök nagy részénél 4-6%), az ennél a sörnél 41. Nem szárazanyag, nem ilyen meg olyan fok, ABV.

öreg néne bőrzekéje 2010.02.21. 18:30:03

Nálam látható a világ legnagyobb csirkéje. Öt tonna!
Igaz, négy lába van és orrmánya, de akkor is ez a legnagyobb csirke.
:)

Thresher 2010.02.21. 18:31:50

@bumburnyák: Köszönöm a választ, még ha egyik kérdésmre sem válaszoltál...

Janovszki Zsolt 2010.02.21. 18:45:17

baker, www.brewdog.com/product.php?id=47&image_to_use=Image itt lehet rendelni, ez a 41 tényleg térfogat százalék, de ugye akkor ez nem sör, az hagyományos főzéssel 20%-ig lehet egyátalán 'dúsítani'. Mostmár azt írom, hogy imho. :)
Zs

Thresher 2010.02.21. 18:51:32

@gitáros: Már elnézést kívánok, de ha ez a lé 41 ABV, é ráadásul 330ml-s üvegben adják, akkor ez miben különbözik egy üveg rövidtől? Mert konkrétan ebből 6 és fél feles jön ki, ettől a mennyiségtől meg a napszítta parasztok is kuncognak. A sör meg a legjobb tudásom szerint nem rövidital.

Most ez olyan, mintha egy Trabantra beleraknék egy 600 lóerős motort, az elejére ráfestenék egy fekete lovat, majd azt mondanám hogy van egy Ferrari-m.

experiment 626 2010.02.21. 19:02:38

Élményben csak közelíteni tudok: nemrég volt szerencsém fogyasztani az - ezek szerint trónfosztott - nach Stammwürze 33 fokos "Vetter 33"-ból. Ez ízre, kinézetre és sűrűségre is sör, barna; a habja tömör, vajszínű, az íze édesebb, de nem édes, kicsit karamellás, mintha valaki feltalálta volna az ultimate téli sörédességet. Nagyon finom, ha lenne itthon, rászoknék gyorsan. Igazából kb 12-15 fokos lehet, mint egy erősebb bor - simán le lehetett húzni hozzá még két liter "normál" sört,jó tempóban, és lábon távozni, egyenesen. A 40 (alkohol)fok körüli tartományban a sörpárlatok vannak, amik viszont inkább pálinkajellegűek. Árban a Vetter 6 euró körül volt (0.33), ami messze barátibb (meg is kérdezném, Márkus Lászlóval: mi kerül ezen a sörön 12 400 forintba??)
Szóval, szerintem az új király sem lehet erősebb, mint egy Martini.
Persze, tévedhetek.

gitáros 2010.02.21. 19:11:25

@Thresher:
Talán meg kék kóstolni...

Veér Farkas 2010.02.21. 19:12:52

@Mugli:
Csak Amerikában, tömény szeszeknél.

Európában alkoholfok = alkohol-térfogatszázalék a teljes mennyiségben.

Tehát míg Amerikában kapsz 80 fokos viszkit, amiben 40% az alkohol, addig nálunk a 40 fokos pálinkának 40%-a tényleg alkohol.

experiment 626 2010.02.21. 19:23:01

Ok, bocs, elolvastam rendesen, ez tényleg 41 fokos. A saját oldaluk (www.brewdog.com/blog-article.php?id=251) szerint pale ale, de az extra ereje mellett négyszer olyan keserű is, mint a normál.
Akkor is sok a tizenkettőnégy.

The Welsh 2010.02.21. 19:39:47

@öreg néne bőrzekéje:

akkor nálad az Eisbockok sem sörök, azok is így készülnek. fagyasztják, aztán a vízjeget kiszedik, ezzel növelik az alkoholtartalmat, ezt hívják "freeze distillation"-nek.

Trackback: 2010.02.21. 20:39:59

@SCUMM: Ajánlom a kénsavat! :D

Halál Bika 2010.02.21. 22:14:08

Már megittam egy sört, így már nem vágom a matekot...
Egy OGYI-s mondta egyszer (mikor adott 5l-t tisztításra), hogy a 96%-os alkohol a legtisztább, az annál töményebbek már "sok" maradékot tartalmaznak abból amivel kivonják a maradék vizet.

neurotikk! (törölt) 2010.02.21. 22:54:06

Szerintem meg a legfontosabb fok es szazalekertekek:
6 fok, 25 fok vagy a folott, 100%
6 fokos nedu, 25 fok folotti idoben, 100% cseh, vagy nemet, vagy belga, vagy barmi egyeb de nagyon finom sor.
Kesz.
Opcionalisan jegbe hutott korsobol.
Kinemszarjale a natriumot meg a benzolt meg az orvosi alkoholt?! He?!
Amugy meg ezt a 41 alkohol terfogat szazalekos uj csodat is. Ha hasonlot akarok csinalok matrozfroccsot. Ocsobban.

J. McClane 2010.02.22. 05:46:47

Ez valóban ABV, kétlem, hogy finom lenne

Durbints 2010.02.22. 07:29:48

25 fokos volt a legerősebb sör amit a Hollandiában ittam.Az volt furcsa,2dc pohár alján valami sűrű fekete nedű,de klassz volt. Az ottani "pálinkák"30 max. 35 fokosak.

ArtWolf · http://artwolf.blog.hu 2010.02.22. 10:25:59

Szerintem a neve a legjobb! "Süllyeszd el a Bismark-ot!" (ami a II. világháborúban a legnagyobb német csatahajó volt, amit egy első világháborús tengeri főmuftiról (talán tengernagy) neveztek el) Ha valaki írta már, akkor bocs.

Gérard Duchemin 2010.02.22. 16:02:57

@Tomi from Space: elő lehet állítani 100%-os alkoholt, csak nem desztillálással, mert azeotróp elegy megy át. (középiskolás anyag)

Gérard Duchemin 2010.02.22. 16:04:17

@ihi: Miért savanyodna meg? Töményszesz ez mint a pálinka.

kalapácstollú 2010.02.23. 07:58:45

@Gérard Duchemin: Jaja, tanultuk is. Érettségin etil-jodidot kellett előállítanom, ahhoz viszont nem desztillálással, hanem kémiai úton előállított 100%-os etanolt kaptam.

Kicsijabba 2010.02.24. 23:11:19

@SCUMM: nem létezik 100%alkohol max98%

elizon pucsnik 2010.02.27. 19:03:52

beb@szok egy sört,izé..beb@sztam egy sörtől..vagy mi..brrr

atlbilbaoo 2010.05.09. 17:39:57

Hogy lehet ilyen fasz háttérszínt választani?
Olvashatatlan a blog!
Nem tűnik fel?

Pivoblog · http://pivo.blog.hu/ 2010.05.09. 18:29:30

@atlbilbaoo: Szerintem neked valami nem jelenik meg. Vagy még komolyabb a baj.

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2010.05.10. 21:11:30

@Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker: nincs, mert elmarja a pillepalackot, hahaha. naés egy 3 decis palack 12ezer forint...képzeld el a PET-es kiadást

Gérard Duchemin 2010.05.11. 09:48:24

@Kicsijabba: De igen, létezik 100 %/-os. Jó, persze semmi sem pont 100 %-os, mindenben van szennnyeződés, de csak nyomokban
süti beállítások módosítása