Vajon melyik sör lehet az, amit - költségben - csak a Honda és a Pepsi reklámja előz meg? Nem annyira meglepő a válasz: a Guinness.
AMV BBDO nevű reklámügynökség készítette el a Guinness „Tipping Point” fantázianevű reklámját, amelyben rengeteg híres szakember vett részt. És nem mellesleg 4,65 millió dollárba került.
A történet egy faluban játszódik, ahol a falubeliek különböző tárgyakkal játszanak dominósat, aminek a végén egy pohár Guinness látható - amire megéri várni. Nézzük is meg a reklámot:
Gondolom, felmerül bennetek, hogy mi került ebben a reklámban 4,65 millió dollárba? Nos, a látszat ellenére semmilyen speciális effektet nem használtak. Hanem 6000 dominó, 400 gumiabroncs, 10,000 könyv, 75 tükör, 45 ruhásszekrény, 50 hűtőszekrény és 6 kocsi került felhasználásra a reklámban és persze a helyszín, statiszták, utómunkák... ez már megmagyarázza a horriblis összeget.
Egyébként nem csak ez a 90 mp-es verzió létezik, hanem egy 30 és 60 mp-es változata is elkészült. A tv mellett pedig mozikban és a neten is nagy sikerrel futott. A Guinness reklámjaira amúgy sem lehet okunk panaszkodni, hiszen mindig kivételes és vicces sztorival rukkolnak elő.
Nem véletlen, hogy ennyire sikeres a Guinness. Nem csak jó sört készítenek, hanem el is tudják adni magukat.